fredag, februari 22, 2008

Bedrövligt

När man använder det ordet så vet de flesta att då är ofta Svenska Bandyförbundet inblandat på ett eller annat sätt. Så även denna gång!
Först det positiva; Broberg är klara för kvartsfinal i bandy! För tredje säsongen i följd. Västerås står för motståndet.

De fastställda matchdagarna för dessa drabbningar är måndag 25/2, onsdag 27/2 och eventuellt fredag 29/2. Men det passade inte för Västerås. Västerås vill flytta speldagarna till söndag - tisdag istället. Broberg vill spela på de ordinarie speldagarna. Anledningen till att Västerås vill ändra är att det spelas Allsvensk hockey mellan Västerås och Björklöven på onsdag. Och vad gör förbundet?

Jo, de hörsammar såklart Västerås bön, trots Brobergs missnöje, och kör över Broberg totalt. Och skämmer ut sig ännu en gång genom att återigen visa hur mycket av makten i bandysverige som är fördelat på "de stora". Vad som också bör tilläggas är att Broberg har en del skavanker i laget som nu får en dag mindre på sig att läka. Och hur i hela helvete kan man flytta på en slutspelsmatch i bandy till förmån för en Allsvensk hockeymatch? Flytta på den jävla badkarsbandyn istället!!

Fy fan för bandyförbundet!
Fy fan för han Ramsin I!!
Avgå!
Avgå alla!!

Andra bloggar om: , , , , , , ,

5 kommentarer:

  1. Bra rutet! Håller helt med! Bedrövligt förutom at jag nu kan se matchen vilket jag inte kunnat på måndag.

    SvaraRadera
  2. Det är ju positivt förstås. Jag har heller inget direkt emot matchdagarna i sig, förutom att en extra vilodag för att kurera spelare på hade varit bra.

    Det är själva agerandet från förbundet som upprör mig. Håller på att mailväxla med tävlingskommitén, men än så länge inga klara svar.

    SvaraRadera
  3. Kanske en krönika på svenskafans?
    Rubrik; Kalle Anka-förbundet
    Eller river de pressleget då?

    SvaraRadera
  4. Jag har ju förmånen att ha läst din mailväxling med förbundet och då känner jag precis som han Hanebo.
    En riktigt rykande krönika på SF vore på sin plats.
    Sånt här trodde jag endast förekom inom den ryska bandyn!!

    J*la Ramsin I
    Avgå nu.
    Avgå alla.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.