fredag, mars 07, 2008

Dagens Hantverk


Dagens hantverk utfördes inte idag.
Inte igår heller.
Det inleddes förra onsdagen och avslutades i onsdags.
En kakelbård är utbytt i köket.
Jobbet utfördes av den kakelstuderande småkusinen, Thomas.
Som projektarbete i skolan och vem fan tackar nej till gratis hantverk.

Rivningsarbetet var mera min likör medans jag överlämnade uppsättningen av det nya kaklet helt till yrkesmannen. Den knallblåa bården var ruggigt ful och malplacerad efter ommålningen av köket och det var mycket tillfredställande att riva ner skiten.

Istället åkte en svart bård upp. Mycket snyggare och mer passande. Denna del av arbetet höll jag mig helt utanför. och det gjorde jag nog rätt i. Resultatet blev mycket bra!

Bra jobbat, Thomas!!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Hälsa Anna att kaklet blev super snyggt! Får väl komma å kolla in det någon dag! Marie

    SvaraRadera
  2. marie:
    Jaså, du har hittat hit! Kul!
    Kom förbi vettja!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.