lördag, mars 08, 2008

Världens bästa Anders

I just det här avseendet så är det inte mig själv jag syftar på.
En annan Anders. Anders Södergren.
Mitt i den härliga idrottsdagen så klippte han till med en rejäl utskåpning i Holmenkollens femmil.
I ett jävla regnväder i det tyngsta världscuploppet utklassade han sina konkurrenter.
Han tog ledningen efter 7 kilometers åkning och utökade sedan ledningen hela vägen in i mål.
Innan det var klart så hade han 2 minuter och 32 sekunder ner till tvåan.
2.32!!
Tvåa var vinterns suverän Lukas Bauer. Dock chanslös idag.
Det är stort, Anders! Mycket stort!


Behöver jag nämna vart Anders har sina rötter??
Vart han är född och uppvuxen?
Nej, just det.
Äh, jag gör det ändå.
I Söderhamn såklart!
Eller egentligen i Näcktjärn utanför Söderhamn.

Som om inte detta vore nog så körde damerna sin tremil tidigare och även där med svenskt på pallen. Charlotte Kalla var tvåa efter ett mycket bra genomfört lopp.
Som grädde på moset så ska ju också Susanna Kallur ta VM-guld inomhus senare ikväll.
En härlig idrottsdag helt enkelt.


Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.