onsdag, mars 12, 2008

Vykorten - del 24 Stadshotellet

Hurra!
Vykorten är tillbaka efter ett långt uppehåll.
Kanske för att stanna.
Stadshotellet i Söderhamn.
Där jansson har hängt i baren mången lördagkväll.
När jag var i den nyblivna krogåldern så var det fortfarande Stadshotellet som gällde när vi pratar uteliv i Söderhamn.
Innan de uppnådda 18 så var det på Stadshotellet man ville planka in.
Så är det inte längre.
Bara ungefär sex år senare så är det ingen som vet när Stadshotellets nattklubb har öppet.
Och när dom har öppet så är det klent med folk där.
Så kan det gå.
Nu är ju visserligen inte jag någon krogräv längre direkt...

Det jag tänkte på med det här kortet är att entrén ser likadan ut som den gör nu. Tror jag.
Inredning är något modernare nu.
Men.
Soffan!
Kolla soffan längst ner till höger.
Är tämligen säker på att en lika soffa stod hemma hos min mormor och morfar när jag var grabb.
Känner igen den.
Karlsson!
Kapten Karlsson
Känner inte du också igen den?

Andra bloggar om: , ,

3 kommentarer:

  1. Ja du Jansson... om det inte är en likadan soffa så är det fanimig bra nära iaf. Vi får väl ta en expedition upp till urmodern, rota igenom det gedigna fotoarkivet och se efter!

    SvaraRadera
  2. Eller helt enkelt fråga urmodern själv :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror mer på arr vi själv undersöker bland fotografierna från förr.

    Men det måste vara en sån!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.