söndag, april 06, 2008

4 Järegårdar!

Igår satt vi där på Teatern och njöt i fulla drag. Idag sitter jag åter här framför burken och kollar igenom materialet från gårdagen. Videokameran var givetvis med och en hel del låtar fångades. Den här gången hade jag koll på kamerainställningarna så det löpte problemfritt denna gång.

Eldkvarns spelning igår var mycket bra. Det kändes väldigt intimt inför den sittande publiken och Plura med band levererade, som vanligt, helt klanderfritt och med mycket stor rutin. Det positiva med spelningar av det här slaget i lokaler av den här typen är att det blir som sagt väldigt intimt. Plura tog sig tid till mycket mellansnack och förklarade bakgrunden och historien till de flesta av låtarna. Spellistan var skapligt annorlunda mot de övriga spelningarna på dne här turnén och spelningen varade i 1 timme och 50 minuter till skillnad från de ca 1.25 som tidigare spelningar. Valuta för pengarna! Är det något som är negativt så är det att det kanske kan kännas lite "dött" när publiken sitter still och endast klappar takten. Men jag upplever det inte som dött utan mer som att alla verkligen lyssnar på vad Plura sjunger och att bandet gillar att få framföra sin musik inför en hänförd publik.


Vet inte om jag helt och hållet kan återge låtlistan, men jag ska försöka minnas.

1. Svart blogg
2. Blues för Bodil Malmsten
3. En clowns historia
4. Nånting måste gå sönder
5. Jag är bättre än dej
6. En ledig man
7. Ett litet finger sprit
8. Mörkret knackar på min dörr
9. Tag min hand
10. 3:ans Spårvagn
11. Kärlekens tunga
12. Huvudet högt
13. Inget bra för mig själv
14. Min systers karneval
15. Alice
16. Du älskar inte mig
17. Två hjärtan
18. Jag är det hjärta


Jag tror att den listan stämmer ganska bra.
Nåväl, ska försöka slänga upp lite låtar senare. Håll utkik!

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.