onsdag, maj 07, 2008

Dagens Paus


Inte så ofta jag hinner med att sitta vid datorn och skriva några rader i dessa dagar. Även när det blir tid över så värderar man på nåt sätt högre att bara sätta eller lägga sig i soffan och inte göra något alls. Rensa, eller kanske vila, skallen en stund. Men i natt har vi sovit bra för en gångs skull och därför finns det mer energi över nu på dagen.

Mamma Anna har flytt fältet en stund och jag har precis fått dottern att somna. Så nu är det med andra ord lugnare än på länge. Det säkraste sättet att få henne att somna är att ta en tur med barnvagnen. Kruxet är att det inte går att flytta henne speciellt mycket när man väl kommit hem så man gör bäst i att låta vagnen stå kvar direkt innanför dörren. Själv sitter jag nu på övervåningen och till min hjälp har jag en elektronisk barnvakt som hjälper mig att höra när knytet vaknar där nere. Ett strålande hjälpmedel som Stinas farmor kom med när hon besökte oss efter hemkomsten från BB. Denna låter mig sitte här i lugn och ro utan att behöva springa ner och titta vad som händer där nere. Jag hör minsta lilla kräkning i den där högtalaren.


I övrigt så rullar det på. Vi jobbar hårt för att få in någorlunda rutiner för att underlätta så mycket som möjligt för oss allihop när jag börjar jobba på måndag. Och vi börjar se ett mönster vad gäller mat, sömn och blöjbyten. Vakna perioder under dagarna där det inte handlar om skrik inträffar faktiskt då och då. Vilket är trevligt.

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.