fredag, september 26, 2008

No Country For Old Men

Den här filmen har jag haft liggande alldeles för länge men det har aldrig blivit av att jag sett den, trots alla lovord. Så det passade ju bra nu. Vet inte vad jag ska tycka. Gillar bröderna Coen och det här var helt klart ett steg tillbaka till en nivå de tidigare befunnit sig på. Får nog lov att bestämma mig för att jag tyckte filmen var bra. Det som främst fastnat på näthinnan är Javier Bardems tolkning av mördaren Anton Chigurh. Skulle nog kunna drista mig till att säga att han är den läbbigaste mördaren jag sett på film. Möjligtvis tillsammans med en viss Hannibal. Allt med honom är otäckt. Hur han ser ut, hur han rör sig, hur han låter. Till och med hans frisyr är läskig. Kolla på det här klippet när han skrämmer en stackars gubbe i en bensinmack, en av favoritscenerna. För övrigt en av få personer han möter som behåller livet.



Har en känsla av att jag kommer att drömma elaka drömmar om den här snubben nu.

Andra bloggar om: , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Har inte sett den filmen ännu, men den ska ses så småningom. Johan har dock sett den och gillade den.

    SvaraRadera
  2. Se den!
    Ju mer jag tänker efter så var den mycket bra. Fyra av fem läktare!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.