torsdag, september 25, 2008

Torsdag morgon

05.30. Väckarklockan. Snooze. 05.39. Väckarklockan igen. Snooze igen. 05.48. Väckarklockan för tredje gången. Stänger av, kliver upp. Det är nästan mörkt ute fortfarande. Inte riktigt men lite dunkelt. Nu börjar det bli riktig höst. Jag hoppar i duschen och står där i 10 minuter och det är så där djävulskt kallt att kliva utanför duschkabinen när jag är färdig. Jag torkar mitt långa hår och sätter på kaffebryggaren innan jag tassar uppför trappan för att klä på mig. Smygande för att inte väcka sambo och en mycket lättväckt dotter. Efter att ha fått på mig ett par gamla paltor går jag ner igen och är noga med att hoppa över det första trappsteget som alltid ger ifrån sig ett mycket ljudligt knak om man kliver på det. Jag går in in i köket, knäpper igång radion och häller upp en kopp kaffe. Gör iordning två Wasa Frukost med ost och sätter mig vid datorn.

Min lyxiga borgarfrukost. Efter skattesänkningar har jag råd med två mackor.

Där är jag nu. Brödskivorna är uppätna och kaffet snart slut.

Godmorgon!

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Om du omfördelar osten bör du nog kunna pressa ut tillräckligt med pålägg för att kunna käka minst 2,5 mackor, tänk på att akassa avgifterna sänks snart med.

    Förövrigt är jag imponerade av folk som snoozar mindre än 30 minuter. Vette fan hur de bär sig åt

    SvaraRadera
  2. Ja, säkert. Men jag vill ha tjockt ostlager. Och bröd är ju dyrt det också!

    Normalt snoozar jag inte mindre än 30 minuter. Var bara ovanligt pigg i morse.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.