tisdag, oktober 14, 2008

Sammanträffande

När jag och och jycken går ut och rastar på kvällarna brukar vi alltid gå samma väg. Igår kväll hade jag även med mig en soppåse och då soptunnan befinner sig åt andra hållet så tänkte jag givetvis svänga av åt det hållet. Hunden däremot travade ju iväg åt det vanliga hållet. Då sa jag till henne; "Kom igen, walk this way". Och som på beställning började jag nynna på den gamla Aerosmithdängan Walk this way. En låt jag inte hört på flera år.

När vi sedan kom tillbaka från promenaden bestämde vi oss, jag och sambo, för att titta på Sex and the City, filmen. Den var för övrigt ganska seg och tråkig tyckte jag. Det roliga var att mitt i filmen så spelades, ja just det, Walk this way. Det här tycker jag är rätt märkligt. Att saker kan sammanträffa med varandra så precist. Och det händer ofta.

Iallafall, här är låten. I filmen spelas den varianten som är featuring Run DMC, men jag föredrar originalet.

Aerosmith - Walk this way


Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.