söndag, november 23, 2008

Elden

Vi eldade i kaminen igår ikväll och jag har precis startat en brasa nu också. Det är sällan vi gör det, av några olika anledningar. Först och främst så är det sällan det är så kallt att vi behöver elda. Det är även en bekvämlighetsfråga då det är lättare att knäppa på golvvärmen eller luftvärmepumpen än att få fyr i brasan. Vi har dessutom det ganska skralt på vedfronten. Men ikväll eldade vi som sagt och det är en väldigt hög mysfaktor med en en kamin fylld med fladdrande eld. När stora snöflingor långsamt dalar mot marken utanför fönstret så ger det en extrem julkänsla.

Filmade elden gjorde jag litegrann. Tänkte att ni som inte har möjlighet att elda i en egen kamin kan ta filmen och köra den på era stora teveapparater så får ni också lite mys. Hyggligt va? Kom också att tänka på en helt annan Eld, som jag också gillar.

Elden 1



Elden 2



Kolla vad ung han ser ut, han som sjunger om den där Elden. Han Winnerbäck. Tänka sig att den låten är sju år gammal. Alltså är han sju år yngre. Alltså är han där 26. Alltså ett år äldre än vad jag är idag. Men jag är skäggigare.

Andra bloggar om: , , , ,

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen hög mysfaktor på brasa. Själv får jag hålla till godo med något varmt bad någon gång.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.