fredag, januari 30, 2009

Dagens Tips

Efter VM är det tätt på given. Endast en dags vila efter derbytriumfen i onsdags innan det ikväll är dags för ännu en bortadrabbning. Säsongens kometlag Sirius står för motståndet ikväll. Undertecknad hade tyvärr inte möjlighet att åka med den proppfulla supporterbussen som redan nu kommit en bit på väg mot Uppsala. Sirius bjuder upp till Pregame med festligheter innan match, därav den tidigare avresetiden.

Som tur är går matchen att följa via Sverigewebben.se. Livestreamad elitseriebandy för femtio spänn. Taget, utan fundering. Bättre än förbundets kassa onlinerapportering. Ett tips ska jag försöka mig på.

19:00 Edsbyn - Hammarby 7-4
19:00 Kungälv - Gripen 4-5
19:00 Motala - Bollnäs 6-5
19:00 Vetlanda- Västerås 5-5
19:00 Villa-Lidköping - Sandviken 3-6
19:00 Vänersborg - Örebro 4-4
19:30 Sirius - Broberg 5-5

Notera den sena starttiden på kvällens huvudmatch. Beror antagligen på just dessa festligheter innan match med liveband och hela baletten. Nu kör vi, snart!

Andra bloggar om: , , , ,

4 kommentarer:

  1. Aj aj aj förlust med 7-0 mot Sirius, måste svida?!

    SvaraRadera
  2. 0 mål framåt!!? Inte bra, nej. Nu blir det extraträning och taggtråd till frukost!

    SvaraRadera
  3. Att inte gör mål i bandy är väl lite som att inte gör det i handboll?! Rätta mig om jag har fel?!

    SvaraRadera
  4. Dennis: Det borde du kunna räkna ut själv att det inte är samma sak. I bandy slutar ju sällan matcherna med siffror som 33-27, eller hur? Att inte gör mål i bandy är ungefär som att bara göra 15 mål i handboll skulle jag vilja säga. Men visst är det förbannat uselt och det har förstört min helg.

    Tommy: Straffrundor ska dom ha!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.