lördag, januari 03, 2009

Pappas nya kamera

Farsgubben fick ett hårt paket idag, innehållande en julklapp från sig själv. Själv har jag under en längre tid hållit tillbaka mycket starka impulser att köpa en systemkamera, och jag har lyckats. Nu har istället alltså fadern köpt sig en pjäs. Han kom hit på middag idag och passade på att vittja paketet på plats. Jag fick äran att leka med fotoverktyget en del. Och säga vad man vill, men en ordentlig kamera tar fotograferingshobbyn till en helt ny nivå. Vilka möjligheter! Främst när det gäller fotografering i lite sämre ljusförhållanden, speciellt då inomhusfotografering.

Jag har fått ett löfte att låna kameran, nästan när jag vill. Jag ska låna den imorgon, hela dagen. Då ska jag roa mig med att fotografera lönnfeta lokalkändisar när Kommunmästerskapet i futsal går av stapeln.
That´s the one, Sony DSLR A300

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.