söndag, februari 15, 2009

På Spåret för vanliga dödliga

Oldsberg och Hellberg makar tillsammans landets kanske bästa underhållningsprogram med På Spåret. Missade det i fredags men såg reprisen ikväll. Fel lag vann, tyvärr. Hans Rosenfeldt och den där bredkäftade hästhakan han har med sig misslyckas kapitalt i sin försök att vara skojfriska. Hemma i soffan brukar jag plocka en del poäng, sällan mer än det lag som vinner, även om det också har hänt. Ikväll plockade jag Mariehamn på sex poäng, Norrköping på åtta och Johannesburg på åtta. Utöver det fixade jag ovanligt många frågor som lagen i rutan inte hade koll på, exempelvis Bafana-bafana. Slut på skrytet. Jag tänker såhär: Vore det inte kul om vi vanliga dödliga fick en chans att delta i programmet?



Man kan tänka sig att hälften av de deltagande lagen även i fortsättningen består av kända svenska personer och den andra hälften består av folk från tevesofforna. Man får styra upp någon form av kvaltävlingar på nätet där de bästa lagen kvalificerar sig för programmet och i den första rundan i teve möts ett kändislag och ett okändislag. Det här tror jag på. Nu rycker vi i nödbromsen och sjösätter det här. Vem vill bilda lag med mig? Jag är ganska bred i min kunskap men känner att jag specifikt behöver kompletteras i ämnena finkultur, segling och afrikansk politik. Finns det någon därute som sitter på dessa skills?

Andra bloggar om: , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.