fredag, mars 27, 2009

Jag har städat där bakom

Ännu är jag inte i min bästa form efter en vecka med magbesvär. Skulle säga att jag är återställd till 70%. Vilka symptom de procenten som ännu inte är återställda består av tänker jag inte gå in närmare på, då det är detaljer som inte passar sig på en offentlig bloggplats. Man kan fantisera själv om man tycker sånt är spännande.

När man varit sjuk och börjar bli bättre blir man ju lite rastlös. Och man vill gärna städa bort all sjukdom från hemmet. Så jag har städat lite. Sprejat och torkat på ställen som bör städas ofta. Men också på ett annat ställe.



Nu säger jag inte att det där är ett ställe som inte bör städas ofta, men jag prioriterar ytan ovanpå spis och diskbänk högre än ytan bakom spisvreden. För där har jag städat. Där bakom. Inget jag gör speciellt ofta. Jag tror inte att jag har placerat massa magsmitta där bakom heller egentligen. Men nu är det rent. Och det känns tillfredställande att veta om det.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Kan förstå var det känns!
    Sliten säkert.
    Män som skriver om städning, ny trend? Jag har inte haft magåkomma som tur är,utan fick städdille efter gitarrspelande!Lite svårare att förklara logiskt, men lite sund reaktion kanske.

    SvaraRadera
  2. Helt ny trend. Kanske värd att hålla i?

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.