onsdag, mars 25, 2009

Öster om heden

Jag pallrade mig ut för att hämta posten igår. Lite för att få ett par nypor frisk luft, men mest för att jag visste att det låg en ny platta och väntade där i brevlådan. Efter den totala ansträngningen det innebär att vandra 50 meter fram och tillbaka till brevlådan blev jag tvungen att lägga mig i soffan och ta igen mig. Igen.

Men den här gången till tonerna av nytt material från Sveriges bästa pack, Perssons Pack. Okej, det är ett par nyinspelningar av gamla låtar också, men majoriteten består av nya låtar.



Packet har inte släppt nytt material sedan 1995 så det är en stor comeback vi pratar om. Skivan heter Öster om heden och efter ett antal genomlyssningar är jag beredd att säga att jag är nöjd. Inget överraskande utfall, direkt.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Fick den idag och är väldigt nöjd. Mest nöjd är jag nog med "När du är ung" och "Från åsen till byn".

    SvaraRadera
  2. "När du är ung" väl just en av de gamla med nytt arrangemang. "Från åsen till byn" håller jag med dig om också, intressant instrumentalare

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.