lördag, mars 28, 2009

Mönster bryts

Har funderat lite på det här med att vara sjuk en period. Det är ovant för mig, då jag väldigt sällan är sjuk. Det blir många mönster som bryts när man drabbas av sjukdom under en vecka. Flera saker man normalt ägnar sig åt men som under sjukdomstiden får stå åt sidan för att man inte orkar.

För min del har det märkts tydligt på frekvensen av mitt bloggande. Under de första dagarna, när jag var som klenast, orkade jag helt enkelt inte blogga. Tid fanns det, men inte energi. Under de senaste dagarna har jag säkert orkar klämma ur mig ett par bloggposter, men inte gjort det ändå. Brukar för det mesta blogga på kvällarna när dottern har somnat. Under veckan har dock även jag gått till sängs omkring 21.30, vilket har omöjliggjort bloggande just då.

Jag har gängat ur en aning, helt enkelt. Känner att jag för tillfället inte har mycket till övers för den här flugan vi kallar för att blogga. Kanske ska jag bara blogga bilder och filmer ett tag. För att se om lågan tänds igen.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Ja det får inte bli nån press, eller måste. Det är liksom inte idén. Är nog som en spegling av livet. Lust eller inte lust. Går det ner så kanske man kommer upp i nåt annat hål.

    SvaraRadera
  2. Svackor kommer emellanåt. Det brukar gå över.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.