tisdag, mars 10, 2009

Lite dåligt samvete

Nyss råkade jag titta lite på något inredningsprogram på TV. När jag gör det får jag alltid en känsla av att det är en massa saker jag vill, borde och ska göra. Både här hemma och i sommarstugan. Här hemma håller jag ju på lite smått, när tid finnes. Målar en del och det tar sin tid eftersom det aldrig ges möjlighet att hålla på speciellt lång tid åt gången.

I sommarstugan däremot, är det mycket som ska göras och det är svårt att fixa och dona där för tillfället, då det inte går att ta sig dit under vintern. Går gör det väl, men det blir en ganska lång promenad i djupsnön. Jag får dåligt samvete. Hur mår stugan där under snön egentligen? Känner den sig övergiven?

Om det blir vår någon gång (just nu känns det ganska avlägset) ska jag ta ett krafttag för att ställa i ordning därute i skogen. Det första som ska göras när snön försvunnit är ett rejält röjningsarbete. Det blev inte något av med den saken förra våren och under sommaren växte det igen ganska skapligt. Och på altanen här ska det konstrueras ett tak. Detta är högprioriterat. Jag vill kunna sitta, eller ligga, där även när det regnar och åskar. Och kanske smutta på en kall.

Andra bloggar om: , ,

8 kommentarer:

  1. Bara säga till om du vill ha hjälp, om det ingår en kall i betalningen :)

    SvaraRadera
  2. En kall ingår givetvis i betalningen!

    SvaraRadera
  3. Utsökt tillfälle att inhandla de där skidorna och ta en koll, eller !

    SvaraRadera
  4. Jo det är ju så att med skidor på fötterna så kanske du kan ta dig fram till den lilla stugan. Men skidor kan man faktiskt åka på snö. Då kan du ju inspektera ditt hemman och behöver du inte vara orolig för dess välbefinnande.
    Det var i all välmening.

    SvaraRadera
  5. Aha, nu fattar jag vad du menar! Det var det där med att det var ett bra tillfälle jag inte fick ihop. Bra tillfälle i samband med vad, tänkte jag.

    SvaraRadera
  6. Det här med tak blir nog en intressant följetong, om det är seriösa planer vill säga, och det hoppas jag.
    "Positiva jag", som ser allt som sådana tak stuttar i.
    Själv fick man hänga upp ett, i och för sig trevligt, tygstycke av segelduk på bom och rep samt några krokar. Det var faktiskt en skön känsla att sitta under ett svagt böljande lätt genomskinligt segel. Ända tills braket kom. Americas cuphaverier ,är det bekant? Men lätt att haka ner och rulla ihop resterna.Hej

    SvaraRadera
  7. Planerna är seriösa, visst. Det är också möjligt att det blir stuttvänligt då det inte blir så högt. Men ett tak ska jag ha!

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.