onsdag, mars 11, 2009

Var är männen?

En liten iakttagelse bara. Vi brukar köpa Aftonbladets tv-tidning på onsdagarna. Den är ju bäst. Men varför är det alltid en kvinna som pryder framsidan? Eller, alltid har jag väl inte fog för att säga, men uppskattningsvis i 90% av fallen.

På förra tidningen hade vi Hanna Hedlund. Veckans nummer har Petra Mede. Gången innan det var det Sahlene. Och så vidare. Och se där, Victoria Silvstedt har också prytt den där framsidan och hon Leila som bakar är väl där en gång i månaden. En jämställdhetsfråga, helt klart. Kan man bråka om Herr Gårman så tycker jag att vi kan ta en fight för det här också.

Andra bloggar om: , ,

2 kommentarer:

  1. Och se här, om vad jag tycker i jämstäldhetsdebatten som skall ifrågasättas: Kvinnors hemarbete snackas det om hela tiden, och mäts, verkar det. Mäns hemarbete nämns mest som "det män INTE gör hemma". Vad är hemma förresten? Och så fan att nån har mätt vad jag gör hemma. Men det som görs ute, det finns tusan inte med!Jo, om damen handlar, då räknas det. Men inte på karlbutiker som OK och brägårn. Så TROR jag att det är. Fan, försöka duger....

    SvaraRadera
  2. Försöka duger, som sagt... Vi kan väl starta en Facebookgrupp? Det är ju så man ska göra i dessa tider när man är emot något.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.