fredag, juli 10, 2009

Ikväll

Ägnade dagen åt diverse ärenden. Väl hemma plockade jag fram några kycklingfiléer. Tillverkade lite marinad och lät dom dra en stund. Tände grillen i blåsvädret och glazade ordentligt.

Under tiden hittade vi en vällagrad vinare som vi korkade upp. Lite för vällagrad. En Rioja från 1997. Efter lite forskande kom vi fram till att just denna inte bör lagras längre än fem år. Typiskt. Istället blev det sista skvätten ur en box. Funkade det också.

Och under hela tiden; Rockklassiker i bakgrunden. Denna underbara radiokanal. I detta nu njuter jag fortfarande av Rockklassiker och en avslagen öl. Livet är bra härligt.
***

3 kommentarer:

  1. ja, det låter fint med gammalt lagrat vin.
    Själv blev jag serverad för gammal burköl från Tyskland, lite pissljummen. Det var inte lika kul.

    SvaraRadera
  2. Skulle påminna: Sommarpratet 15 juli kl. 13:00

    SvaraRadera
  3. Bajsugglan: Jag har en burk Amstel i kylen som passerade sitt bäst före datum i augusti 2003. Har inte hjärta att slänga den. Det är väl tur den står i kylen kanske.

    Rock: Jag kommer ihåg. Men tack

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.