fredag, juli 10, 2009

00.30 och jag går upp igen

Kan inte sova. Har legat däruppe i en timme nu ungefär och vridit mig. Det värker lite mer än vanligt ikväll vilket är en bidragande orsak till insomningsproblemet.

Av någon anledning låste sig mina tankar vid alla fotografier jag har liggandes i datorn och vad jag ska ta mig till med alla dessa. Främst de som är några år gamla. Tänkte att det kunde vara kul att framkalla eller skriva ut några av dessa och sätta in i flådiga album. Nåt att bläddra i och minnas tillsammans med vännerna på ålderns höst. Eller nåt sånt.

Tankarna skenade och helt plötsligt fann jag mig själv ligga och sortera fem-sex år gamla bilder i huvudet. Är det inte lite väl mycket begärt av en hjärna som ska sova att försöka återkalla minnen av tusentals bilder? Det här är hursomhelst ett projekt jag ska ta tag i. Men inte i natt. Tur jag har madrassen kvar på vardagsrumsgolvet. Jag planerar att somna tillsammans med teven i natt.
***

2 kommentarer:

  1. Och jag, min dummer, har inte ens försökt att sova än! Men nu är det dags. Ingen tröst, eller hjälp för dej, men jag vet hur det är med sömnproblem:Lätt att ge tips åt andra, men svårare att förverkliga dem vad gäller en själv.

    SvaraRadera
  2. Och nu möter vi en ny natt att kämpa mot.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.