onsdag, oktober 28, 2009

Vänta nu, är det här verkligen nytt?

Aftonbladet berättar om en italienare som har uppfunnit en ätbar tallrik. Tillverkad av någon sorts deg. Är det här verkligen en ny uppfinning? För bara någon vecka sedan diskuterade jag ämnet ätbara tallrikar med en vän. Jag drar mig till minnes att det här fenomenet var på tapeten för ett antal år sedan, kanske 15. Men då handlade det om tallrikar av potatis, har jag för mig. Någon som kan bekräfta?

Jag minns i alla fall att jag tyckte det lät fullkomligt vansinnigt då, när jag var omkring 10-11 år. Äta tallriken? Sicket påhitt.

3 kommentarer:

  1. Absolut! Men italienare är ju gourmander och smaken på hans kanske är superb. Men passar den till sillen?

    SvaraRadera
  2. Jag smakade aldrig på de där potatistallrikarna, gjorde du?

    SvaraRadera
  3. Har aldrig ägt en tror jag. Isåfall försvann den väl i diskmaskinen.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.