lördag, februari 20, 2010

Genom fönstret

Jag sitter på kökssoffan och har precis druckit en kopp kaffe och löst Melodikrysset. Innan det har jag också hunnit med att skotta av gårdsplan. Nu sitter jag och tittar ut genom fönstret och förundras. Över vintern. Det har jag ju redan gjort flera gånger den här vintern, men det tycks aldrig ta slut. Snön vräkte ner hela dagen igår. Det vräkte ner hela natten, antar jag och det vräker ner just nu.

Det var uppskattningsvis fyra decimeter snö när jag skottade för en dryg timme sedan. Snö som föll igår och i natt. Garagetaket som jag skottade rent för nån vecka sedan, tyngs nu av en ny halvmeter. På radion säger en kvinna just nu att flera decimeter till ska falla under kommane dygn. En kille på jobbet pratade igår om en bekant som hade mätt snödjupet på varje ny snö som fallit under hela vintern. 180 centimeter hade han uppmätt såhär långt. Och på det kan vi då lägga ytterliggare 30-40 centimeter som föll igår och i natt. Jag tycker att det här är lite i värsta laget.

image

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.