söndag, mars 21, 2010

En påse hår

Jag blev på något sätt övertalad att klippa håret idag. Jag ska dock erkänna att det kanske var lite nödvändigt, då jag inte ens klippt topparna under de senaste två åren. Håret såg åt helvete ut helt enkelt och helt omöjligt att dra en borste igenom. Att klippa topparna innebär ju oftast att man bara klipper ett par centimeter eller så. I mitt fall blev det omkring en decimeter. En decimeter hår som var dött, verkade det som. Bara nystade ihop sig. Men jag är inte helt nöjd. Det blev kort. Håret tar slut för fort när jag ska sätta upp en tofs. Det blev någon Staffan Olsson-liknande pagefrisyr över det hela. Så frågan är om det inte såg bättre ut innan klippning ändå. Men det växer ut igen, har jag hört. Om man bara ger det lite tid. Jag samlade det klippta håret i en kasse från Tempo, i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Kan man inte få se en bild på dig?
    Mormor

    SvaraRadera
  2. Nej, du får hålla tillgodo med bilden jag visade i lördags. När jag fortfarande hade rishögen kvar på huvudet.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.