tisdag, augusti 31, 2010

Lördagens outfit

Åttiotalsfest i lördags. Det kändes ganska givet för mig vad jag skulle ta på mig för kläder. Håret har jag ju redan och det mesta av kläderna likaså. Det enda lånade jag har på mig är min fästemös fina, tajta långkalsongsliknande byxor. Jag fick strikta direktiv att undvika gröna knän på det zebrarandiga plagget. Det blev problem när vi tävlade i stövelkastning. Så för att undvika gröna knän i det läget tvingades jag ta hela smällen när jag landade raklång på marken med överkroppen och ansiktet. Det gjorde lite ont. I övrigt var den kul, kvällen.

Mitt lag, där för övrigt jag var lagkapten, vann kvällens tävlingar, där momenten norsk fylla med pilkastning, ägglöpning, stövelkastning och karaoke ingick. Eftersom att vi vann fick vi sjunga vinnarlåten en gång till. Vilken låt? Run to the hills med Maiden, såklart. Och ja, det är en suspensoar jag har på mig undertill. Om någon undrade.

Lite senare, omkring midnatt, tog min kväll mer eller mindre slut. Idén om att jag borde vara sminkad kom en aning sent. Jag satt mig och lutade huvudet mot en vägg samtidigt som ögonlocken fick svart färg. Alltså satt jag och blundade. Och somnade. Därefter var det bara att kasta in handduken. Nja, jag försökte mig på en karaokesväng till - som inte blev bejublad. Då gav jag upp.

2 kommentarer:

  1. Nej, det undrade vi inte över.
    Bra att du gjorde oss uppmärksamma på..saken.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte att det var en bra service.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.