onsdag, september 01, 2010

Idag - höst

Den förste i september idag. Sommaren är slut och hösten är här. Och som vanligt tänker man: vad hände? Det är svårt att förstå vart de där sommarveckorna tog vägen. Nåja, det kommer en ny sommar. Om ett tag. Jag konstaterar att den idag är exakt ett år sedan vi fick tillträde till huset vi nu bor i. Jag minns inte riktigt, men jag tror att jag började riva i inredningen här redan då, den första dagen huset var i vår ägo. Sen rullade det på. Det målades, kaklades, tapetserades och lades in nya golv. Sen flyttade vi in den 19:e september.

Därefter har hemmet uppdaterats på några håll, men fortfarande är inte alla påbörjade projekt färdiga. Så kan det bli, har jag märkt. Den 24:e september oljade jag våra nya bänkskivor till köket. Dom börjar bli slitna och är i behov av olja igen. Jag funderar på om jag ska ta och fixa till det nu. Det känns bara lite jobbigt att kladda med olja, en helt vanlig onsdagskväll. Olja har jag, men jag är också medveten om att det hyfsat skönt att bara somna i soffan. Vi får se hur det blir med det här.

Update 23:02: Jag gjorde´t. Oljade bänkskivorna. Nu ska jag gå ut och fjutta på trasorna så vi slipper en självantändning under natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.