onsdag, juli 13, 2011

Semester dag 3 - En Eldkvarndag

Det är rätt skönt att ha semester. Inte titta så mycket på klockan, äta när jag är hungrig och rent allmänt göra det som faller mig in. Lite punkter bara.

  • Igår klippte jag en häck, snaggade en liten gräsmatta, drack ett par öl, handlade två gånger, lagade middag och tvättade en maskin tvätt.
  • Resten av kvällen och natten ägnade jag enkom åt min nyfunna vän, Rubiks kub. Kuben som aldrig slutar upp med att överraska mig och ta mig med storm. Den skänker så fantastiskt mycket glädje.
  • Imorse tvättade jag en maskin tvätt igen. Husligt, kan man tycka, men om sanningen ska fram så var det samma tvätt som dagen innan. Ja, jag glömde hänga upp skräpet så det låg där och möglade hela natten. Det har alrdig hänt förr, jag lovar.
  • Semester dag 3 innebär en tripp till Ljusdal och Rosehills trädgårdscafé för sommarspelning och förmodat njut till Eldkvarn. Rosehills är ett ljuvligt ställe och Eldkvarn är ett ljuvligt band så det kan väl inte bli annat än dubbelljuvligt, eller?
  • Imorgon åker jag hem igen och då tänker jag ha det ännu mer ljuvligt. Igen. Bästa sommaren i annalkande. Jag trivs. Som fisken.

1 kommentar:

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.