torsdag, juni 11, 2009

Elin Ruth & Lars

Som jag nämnde en gång tidigare så fanns det en stor behållning med programmet Idols föregående säsong. Han hette, och heter fortfarande, Lars Eriksson. Det har varit tyst om honom ett bra tag. För min del har det varit tyst ända tills jag hittade en video idag.

Lars medverkar på en annan svensk artist kommande platta i en duett. Artisten i fråga heter Elin Ruth Sigvardsson och är i sin tur en musiker jag uppskattar mycket, ända sedan jag såg henne för första gången, innan en spelning med hennes förste producent Lars Winnerbäck. Rekommenderar speciellt just hennes debutplatta Saturday Light Naive. Nåväl, låten som Lars Eriksson medverkar på heter Love och här nedan går det bra att lyssna på den.



Jag tycker att den är fantastisk. Jag ska köpa skivan då jag antar att resten är bra också. Mina erfarenheter av Elin Ruth säger mig det. Men det är ju nästan så att jag tycker det är lite synd att inte Lars medverkar på alla låtar. Han får väl göra nåt eget, vad det lider.
***
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Grymt bra! Tack för det. Jag gillar röster med det lilla raspet i. Intetsägande polerade röster är ungefär som att köpa färdig Bobkräm. Slätstruket.

    SvaraRadera

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.