tisdag, april 07, 2009

Det gick bra igår

Besiktade mina tänder igår. De gick igenom den här gången också. Jag togs om hand av en annan tandläkare än den sköna tysken som kontrollerade mig senast. Säga vad man vill om tyskarna, men bra tandläkare verkar dom producera. Kvinnan som fick mig att gapa stort igår var inte alls någon trevlig upplevelse. Hon var alldeles för brysk i munnen på mig. Normalt brukar inte jag ha speciellt stora problem med att få tandsten bortskrapat. Igår var det riktigt obehagligt.

Hon skrapade och härjade med den där kroken och tandköttet fick sig några rejäla törnar. Blödde som en slaktgris i käften. Hon lät mig inte heller skölja utan använde hela tiden det där sugröret. Blödde i en timme efteråt.

Det positiva; inget karies eller några andra fel som kräver åtgärd. "Men du har ett ganska fult korsbett" sa hon till mig. "Tack", sa jag. Märklig tandläkare. Annat positivt; det allmänna tandvårdsbidraget gjorde att undersökningen kostade endast 235 spänn istället för 535. Det tackar vi för.
---
Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

jansson gillar kommentarer.
jansson svarar på frågor.
så tveka inte.
kommentera er trötta.